Optymalny dobór słów kluczowych w procesie pozycjonowania jest niezwykle istotnym elementem, który w sposób znaczący wpłynie na korzyści osiągane w przyszłości przez klienta.

Właśnie, dlatego postaramy się dokonać właściwego doboru fraz, który, biorąc pod uwagę profil działalności Twojej firmy, będzie mógł przynieść największe korzyści.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze słów kluczowych?
Czy nasza firma skupia się na działalności lokalnej, czy ogólnopolskiej? W przypadku, gdy prowadzimy restauracje na terenie Olsztyna, pozycjonowanie witryny na hasło „restauracja” nie jest do końca dobrym pomysłem. Przede wszystkim konkurencja w tym wypadku może być tak duża, że pozycjonowanie będzie kosztowało krocie, a ciężko uwierzyć w to, iż osoba zamieszkująca Warszawę, czy Kraków po wpisaniu hasła „restauracje” przyjedzie specjalnie do naszego miasta. Właśnie, dlatego, gdy prowadzi się działania lokalne najlepiej skupić się na frazach powiązanych z miastem, w którym się działa, a więc np. „restauracja Olsztyn”, „restauracje Olsztyn”, czy „jedzenie Olsztyn”, bowiem przyniosą one zdecydowanie więcej korzyści.
Czy warto walczyć o najbardziej konkurencyjne frazy posiadając mały budżet? Gdy dopiero rozpoczynamy naszą działalność i nie posiadamy jeszcze zbyt dużego kapitału finansowego najlepszym rozwiązaniem jest skupienie się na frazach niszowych. Nie przyniosą one, co prawda tak dużej ilości odwiedzin jak frazy „ogólne”, aczkolwiek dobrze doprecyzowane mogą sprowadzić na naszą stronę osoby stricte zainteresowany konkretnym rodzajem produktu – nasi specjaliści bezpłatnie pomogą znaleźć takie frazy.
Czy, naprawdę warto precyzować frazy? Większości osób wydaje się, iż frazy „ogólne”, które posiadają największą liczbę wyszukiwań są tymi najbardziej opłacalnymi. Jest to jednak naprawdę błędnym rozumowaniem, a dobrym tego przykładem jest chociażby sklep internetowy zajmujący się sprzedażą modeli RC (zdalnie sterowanych). Niedoświadczony w SEO właściciel takiego sklepu chciałby pozycjonować się zapewne pod frazą „modele”, bowiem to właśnie ona według Google keywords tool generuje największy ruch. Gdy jednak przyjrzymy się dokładniej tej frazie szybko dojdziemy do wniosku, iż osoby wpisujące w Google hasło „modele” nie koniecznie szukają modeli zdalnie sterowanych, którymi handlujemy, a np. modeli do sklejania, czy informacji o modelach biorących udział w pokazach mody. Hasło jest, zatem zupełnie nietrafione, a z całą pewnością nie będzie należało do najtańszych. Warto, zatem bardziej precyzować frazy, bowiem to one przyniosą nam ruch, który przełoży się na wzrost sprzedaży. W przypadku tego typu działalności można by postawić na takie hasła jak: „modele RC”, „modele zdalnie sterowane”, czy „helikoptery RC”.
Które frazy są bardziej opłacalne? Warto sprawdzić również na sprzedaży, których produktów osiąga się największą marżę i to właśnie pod ich kątem szukać możliwości w pozycjonowaniu.