W XXI wieku strona internetowa ma ogromne znaczenie dla wizerunku niemal każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa, któremu zależy na efektywnym pozyskiwaniu klientów, budowaniu marki i zwiększaniu sprzedaży oferowanych produktów, bądź usług. Oczywiście, aby strona pomogła w odniesieniu sukcesu danej firmy musi być ona doskonale widoczna.

„Strona bez odpowiednich działań marketingowych przypomina bezludną wyspę na środku oceanu, o której nikt nic nie wie. Wyspa ta mogłaby być obsypana diamentami. Mogłyby rosnąć na niej rośliny, z których można by zrobić lekarstwa na wszystkie choroby znane ludzkości. Ale jeśli ludzie o niej nie wiedzą, wszystko to nie ma tak naprawdę najmniejszego znaczenia” – Jerri L. Ledford.

Efektywne budowanie marki i prestiżu – sam Bill Gates, twórca jednej z największych potęg informatycznych na świecie, stwierdził, iż jeżeli nie znajdzie się czegoś w Google to „to” tak naprawdę nie istnieje. Jak zatem budować markę firmy nie znajdując się na wysokich miejscach w rankingach wyszukiwarek? To niemożliwe!
Niskie koszty i wysoka skuteczność– koszty pozycjonowania są często tańsze od tradycyjnych form reklamy. Co jednak najbardziej istotne to fakt, iż dzięki internetowemu promowaniu strony dociera się do osób, które są konkretnie zainteresowane danymi rodzajami usług, bądź produktów, a nie do przypadkowych konsumentów.
Wzrost liczby odwiedzin - badania dokonane przez serwis eMarketer.com, pokazują, że ponad 75 procent internautów uznaje strony odnalezione na pierwszych miejscach rankingu wyszukiwarki za bardziej wartościowe. 80 procent szukających nie zagląda natomiast nawet na drugą stronę wyszukiwania. Zyskując „topowe” miejsca zyskasz, zatem wzrost liczby odwiedzin, który bezpośrednio przełoży się na Twoją sprzedaż.